Steps

Ik ben Bea Tiems

Ik geef Body fit en Steps bij Olympia op de woensdagavond van 18.30 uur tot 20.30 uur, sinds 2008. Het is bijzonder leuk om te doen, want de leden doen altijd enthousiast mee.

We sporten op diverse soorten muziek van deze tijd, disco, Latin en andere soorten muziek.

Bij de bodyfit beginnen we met een warming up, meestal  in de vorm van aerobic, daarna doen we allerlei oefeningen voor het verstevigen van de spieren, zoals buikspieren, been- en armspieren en nog veel meer.

In het tweede uur doen we steps. Met behulp van een opstapje/bankje werken we aan onze conditie. Het is een vrije les, dat wil zeggen dat ik de choreografie zelf bedenk. Na 3 of 4 keer dezelfde les, die naar mate we er langer mee bezig zijn, steeds een beetje moeilijker worden.         Dus van een eenvoudige opbouw naar een uitdagende les.

Behalve dat we een uur lekker in beweging zijn,  heeft het (voor mij, en velen met mij) een sociale functie. Dus voor iedereen die denkt, ik moet in beweging komen……. U bent welkom.