Historie

Gymnastiekvereniging Olympia is opgericht in 1903, en bestaat inmiddels 114 jaar.

In 2003 is het 100 jarig bestaan gevierd. De historische vereniging der Gemeente Gasselte heeft in het boekje op ’t spoor speciaal voor het 100 jarig bestaan een themanummer uitgegeven .

In 114 jaar zijn er op vele verschillende locaties gymlessen gegeven, ook hebben heel veel mensen in de loop der tijden aan de vereniging hun krachten gegeven om de gymlessen te leiden. Sinds 1981 worden de gymlessen in de toen gebouwde strohalm gegeven.

Olympia is in 1903 opgericht als gymnastiekvereniging, ook werd er enkele jaren aan atletiek gedaan.

In de jaren 30 is de vereniging een aantal jaren samengegaan met de voetbalvereniging en vele jaren later zag een volleybalafdeling het licht, maar deze scheidde zich na een paar jaar af en gaat verder als Olympia ’88. Nu wordt er naast gymnastiek ook turnen, acrogym, streetdance, bodyfit en steps gegeven.

Alleen met de turngroep doen we mee met  3 recreatieve wedstrijden. Deze wedstrijden worden georganiseerd door V&L te Roden.

De vereniging telt op dit moment 88 leden, waarvan 56 jeugdleden. Het minimum was ooit 2 leden en het maximum ruim 300!

Zin om te bewegen?

Bij GV Olympia in Gasselternijveen kan je naast gymnastiek nog allerlei andere sporten beoefenen!